Pomaganie i reklama dzięki kalendarzom charytatywnym

Lipiec 3, 2018

Kalendarz wiszący na ścianie jest obecny w prawie każdym domu. W większości przypadków są to zwykłe kalendarze jednak warto pomyśleć nad zakupem kalendarza charytatywnego, gdyż dzięki niemu możemy dodatkowo pomóc potrzebującym.

Czym jest kalendarz charytatywny?

Kalendarze tego typu są najczęściej wypuszczane na rynek przez fundacje charytatywne, które mają pod opieką zarówno ludzi, jak i zwierzęta. Ale nie tylko, w kalendarz charytatywny może zainwestować również firma prywatna, przy okazji reklamując swoją działalność. Takie kalendarze zawierają zdjęcia pupili ze schronisk dla zwierząt, prace jakichś artystów (malarzy, grafików), zdjęcia sławnych sportowców, modelek lub aktorów, którzy zdecydowali się charytatywnie uczestniczyć w przedsięwzięciu. Wszystkie pieniądze ze sprzedaży kalendarza trafią na konta fundacji, domów dziecka, schronisk dla zwierząt, które kupują za nie na przykład karmę dla zwierząt, ubrania, obuwie, przybory i podręczniki szkolne, sprzęt dla młodych sportowców, opatrunki, leki, artykuły spożywcze – w zależności od tego jaki jest cel tej akcji.

Czy, z punktu widzenia sponsora, warto go wypuścić na rynek?

Firma prywatna bądź fundacja, które sponsorują wydanie takiego kalendarza charytatywnego mogą przy okazji zaprezentować swoją działalność we wspaniałym, dobroczynnym kontekście oraz zrobić reklamę swojej działalności, poprzez umieszczenie logo swojej firmy, jakiegoś hasła reklamowego oraz szczegółowych informacji odnośnie działalności – telefon, strona internetowa, email, konto firmy w sieci społecznościowej. Dla firmy sponsorującej powinno być ważne, żeby nawiązać pozytywną relację z konsumentem – można wtedy zyskać stałego klienta lub reklamę poprzez pocztę pantoflową.

Przykłady kalendarzy charytatywnych

Przykładem takiego kalendarza jest Kalendarz Sportowy 2018, w którym widnieją fotografie z nagimi sportowcami z różnych krajów – kobiet i mężczyzn. Można również zakupić kalendarze takich fundacji jak OTOZ Animals lub Viva ze zdjęciami zwierząt albo różne inne jak chociażby fundacji Herosi.

Brak komentarzy

Możliwość komentowania jest wyłączona.