Jak i w jakim celu powstaje sportowy kalendarz charytatywny?

Sierpień 23, 2018

W jednym z poprzednich wpisów przedstawialiśmy, co to jest kalendarz charytatywny. Dzisiaj napiszemy o jednym z najpopularniejszych rodzajów kalendarza charytatywnego – o kalendarzu sportowym. Niejednokrotnie w wiadomościach z kraju i ze świata mamy okazję zobaczyć, jak znani sportowcy uczestniczą w szeroko promowanych akcjach charytatywnych. Wpłacają pieniądze do fundacji albo zakładają własne, odwiedzają w szpitalach chore dzieci, kupują prezenty… Co ciekawe, nie mniej często decydują się na wydanie kalendarza charytatywnego. To nieco mniej oczywista opcja, więc wypadałoby zapytać – czym on w ogóle jest?

Sportowy kalendarz charytatywny to wielka inicjatywa sportowców, kreatywnego i pomysłowego fotografa, który przy okazji jest zazwyczaj osobą spajającą wszystko w całość, a także ewentualnych sponsorów całego przedsięwzięcia. Sportowcy pozują z własnej, nieprzymuszonej woli i często są to dosyć odważne sesje, mające na celu przyciągnąć uwagę jak największego grona osób. Po zakończeniu etapu kreatywnego kalendarz jest drukowany, a następnie sprzedawany, najczęściej z wyraźnym podkreśleniem, że wszystkie zyski zeń płynące, przekazane zostaną na szczytny cel charytatywny. Szarą eminencją pozostaje w tym wszystkim osoba sponsora, który najczęściej po prostu umieszcza na okładce kalendarza logo swojej firmy i jest to działanie niebagatelne dla dobra wizerunku, to wręcz kwintesencja dobrego PR-u. A czy były już w historii kalendarze, które odbiły się na świecie szczególnym echem? Tak, wystarczy tylko wspomnieć o ostatnich trzech projektach Dominiki Cudy.

Podsumowując krótko, sportowy kalendarz charytatywny jest opcją, na której zyskują wszyscy: sportowcy i sponsorzy poprawiają swój wizerunek, a do tego całe przedsięwzięcie pomaga osobom potrzebującym. Piękna, szczytna inicjatywa, którą należy wspierać i promować.

Brak komentarzy

Możliwość komentowania jest wyłączona.